• Lekcja plastyki w plenerze

• 06.06.2019 11:32
        • Uczniowie klas piątych wykonywali prace plastyczne polegające na szkicowaniu obiektu w terenie - wieży widokowej w Skansenie Archeologicznym ,,Karpacka Troja" w Trzcinicy.
          Punktem obserwacji była pobliska górka, z której dobrze widoczny był wybrany obiekt. Niektórzy uczniowie uwzględnili detale wieży, niektórzy umieścili ją na tle krajobrazu - każdy według własnego pomysłu. Najciekawsze prace zostały wyeksponowane na przygotowanej wystawie plastycznej.
          Galeria:
          Lekcja w plenerze 5a
          Lekcja w plenerze 5b

Małgorzata Szewczyk

• Śladami naszej historii - wycieczka klas Va i Vb do Krakowa

• 20.05.2019 12:25
        • W środę 15 maja uczniowie klas Va i Vb udali się na wycieczkę do Krakowa. Wybraliśmy to piękne miasto, ponieważ tam na każdym kroku można odnaleźć ślady polskiej historii. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od obejrzenia wystawy interaktywnej w muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius. Nawet spacer w deszczu po Rynku Krakowskim będzie dla nas miłym wspomnieniem. Wysłuchaliśmy tam hejnału z wieży Kościoła Mariackiego, karmiliśmy gołębie i podziwialiśmy wspaniałe zabytki. Następnie przeszliśmy szlakiem turystycznym po podziemiach Rynku Głównego i obejrzeliśmy ekspozycję ''Śladem europejskiej tożsamości Krakowa.'' Jest to multimedialne widowisko - podróż w czasie, w której można poczuć atmosferę panującą na średniowiecznym rynku. Najważniejszym punktem programu wycieczki było zwiedzanie Zamku Królewskiego na Wawelu. Przewodnik oprowadził nas po komnatach królewskich, a w podziemiach katedry zatrzymaliśmy się przy grobach królów i innych sławnych postaci. Wielkim przeżyciem było dla nas odwiedzenie grobu patrona naszej szkoły Adama Mickiewicza. Późny wieczorem w dobrych nastrojach wróciliśmy do domu. Wycieczka okazała się ciekawą lekcją historii Polski.
          Galeria: Wycieczka do Krakowa

wychowawcy klas Va i Vb - Małgorzata Szewczyk i Małgorzata Kowalska
        • Dzień bezpiecznego internetu 2019

• 06.02.2019 10:36
        • DBI 2019 odbywa się corocznie 5 lutego 2019 r. Tegoroczne hasło tych dni to "Działajmy razem".
          W tym roku klasa Vb i VIa zrealizowały:
          "Odwróconą lekcja informatyki". Było sporo wiedzy na temat bezpieczeństwa w sieci, a to wszystko przygotowane przez uczniów. Ufamy, że efekty tej pracy zaowocują  właśnie w sieci. Zaprszamy do obejrzenia filmu z tej akcji:

Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. Początkowo obchodzony był tylko w Europie, ale już od lat DBI przekroczył jej granice angażując państwa z całego świata. Z pełną listą państw i instytucji biorących udział w Dniu Bezpiecznego Internetu oraz z podjętymi przez nie działaniami można zapoznać się na stronie www.saferinternetday.org.

• Niezwykłe komórki

• 11.01.2019 14:27

• Klasy Va i Vb na lekcjach biologii poznawały rodzaje i budowę komórek. Zdobytą wiedzę uczniowie wykorzystali w realizowanych projektach. Zadanie projektowe polegało na wykonaniu modelu wybranej przez siebie komórki. Uczniowie wykazali się dużą kreatywnością, wykorzystali różne rodzaje materiałów do pracy.  Niektóre komórki zaprezentowane zostały na kartkach papieru. Duża część prac była trójwymiarowa, z wykorzystaniem styropianowych kul. A nawet pojawiły się komórki “organiczne” wykonane z warzyw i owoców. Owocowe i warzywne organelle zanurzone były w galaretce! Brawa dla pomysłowości uczniów! Wystawę modeli komórek można oglądać w sali przyrodniczej.
          Zapraszamy!
          Galeria: Niezwykłe komórki
        • Ale zima z Mikołajem jest pachnącym ciepłym majem …

• 10.12.2018 12:00
        • Piosenką Kochany Panie Mikołaju Majki Jeżowskiej uczniowie klasy 5b powitali Świętego Mikołaja. Na ten dzień – 6 grudnia wszyscy czekali z niecierpliwością. Tego dnia przyszedł do nas Mikołaj i obdarował nas prezentami. Było wiele radości, ponieważ wszyscy lubimy dostawać prezenty. Wizyta Świętego Mikołaja uświadomiła nam, że wkrótce Święta Bożego Narodzenia – najpiękniejszy i najbardziej radosny czas w roku.