• Śladami naszej historii - wycieczka klas Va i Vb do Krakowa

• 20.05.2019 12:25
      • W środę 15 maja uczniowie klas Va i Vb udali się na wycieczkę do Krakowa. Wybraliśmy to piękne miasto, ponieważ tam na każdym kroku można odnaleźć ślady polskiej historii. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od obejrzenia wystawy interaktywnej w muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Maius. Nawet spacer w deszczu po Rynku Krakowskim będzie dla nas miłym wspomnieniem. Wysłuchaliśmy tam hejnału z wieży Kościoła Mariackiego, karmiliśmy gołębie i podziwialiśmy wspaniałe zabytki. Następnie przeszliśmy szlakiem turystycznym po podziemiach Rynku Głównego i obejrzeliśmy ekspozycję ''Śladem europejskiej tożsamości Krakowa.'' Jest to multimedialne widowisko - podróż w czasie, w której można poczuć atmosferę panującą na średniowiecznym rynku. Najważniejszym punktem programu wycieczki było zwiedzanie Zamku Królewskiego na Wawelu. Przewodnik oprowadził nas po komnatach królewskich, a w podziemiach katedry zatrzymaliśmy się przy grobach królów i innych sławnych postaci. Wielkim przeżyciem było dla nas odwiedzenie grobu patrona naszej szkoły Adama Mickiewicza. Późny wieczorem w dobrych nastrojach wróciliśmy do domu. Wycieczka okazała się ciekawą lekcją historii Polski.