Uczniowie
klasy 3b na zajęciach komputerowych otrzymali kolorowanki przedstawiające białą kulę. Były to specjalne karty pracy, które dzięki aplikacji na smartfona przekształcały się w trójwymiarowe animacje.
Grafika trójwymiarowa jest dziedziną grafiki komputerowej zajmującą się przede wszystkim wizualizacją obiektów 3D.
Aplikacja Quiver pozwala nie tylko na rozwijanie umiejętności manualnych dzieci, ale także sprawia, że kolorowanie i „ożywianie” obrazków staje się zabawne oraz odrobinę magiczne. Aplikacja pozwala uczniom uwolnić duszę artysty, a interakcja z ich obrazkiem przy pomocy smartfonu nauczyciela, sprawia im ogromną frajdę. Pierwszym etapem zabawy jest kolorowanie specjalnych obrazków wydrukowanych ze strony internetowej
http://www.quivervision.com. Dzieci mogą w tym momencie uruchomić swoją kreatywność i pokolorować rysunki w dowolny sposób. Kiedy prace są gotowe, nauczyciel uruchamia wcześniej zainstalowaną na smartfonie aplikację Quiver i nakierowuje urządzenie na rysunek. Dzięki temu uczniowie mogą zobaczyć, jak pokolorowana przez nich postać porusza się i macha do nich z ekranu. Perspektywa sprawia może również sprawiać wrażenie jakby postać stała na dłoni dziecka. Ta rozwijająca wyobraźnię rozrywka będzie powracała dość często na zajęcia komputerowe więc jeśli uczeń nie miał jeszcze okazji „ożywić” postaci z kolorowanki, to serdecznie zapraszamy do zabawy. Rodzice mogą także pobrać darmową aplikację Quiver na własne smartfony i wypróbować ją ze swoimi pociechami w domu. Gorąco zachęcamy!
Lekcja przeprowadzona z wykorzystaniem aplikacji
Quiver.
Galeria (kliknij na zdjecia) :